Vážené divačky, vážení diváci,

Divadlo Archa se od ledna 2024 proměnilo na ARCHA+, multifunkční kulturní prostor otevřený spolupráci s mnoha partnery a s vlastní tvorbou pro nastupující generaci.

Více na www.archa-plus.cz

Ondřej Hrab a Jana Svobodová ve své tvůrčí činnosti pokračují v nově založené organizaci Archa – Centrum dokumentárního divadla, z.ú.

Více na www.archadoku.cz

Vážíme si vašeho soukromí

My a naši digitální partneři používáme na této webové stránce soubory cookies. Některé z nich jsou k fungování stránky nezbytné, ale o těch následujících můžete rozhodnout sami.

Nastavení
Odmítnout vše
Přijmout vše

Nezbytné/funkční

Jedná se o nezbytné cookies, bez kterých by nebylo možné stránky reálně provozovat. Zahrnují např. cookies pro ukládání zvolených nastavení či zapamatování přihlášení.

Vždy aktivní

Analytické

Tyto cookies se používají k měření a analýze návštěvnosti našich webových stránek (množství návštěvníků, zobrazené stránky, průměrná doba prohlížení atd.). Souhlasem nám umožníte získat data o tom, jak naše stránky užíváte.


Marketingové

Používají se pro účely reklam zobrazovaných na webových stránkách třetích stran, včetně sociálních sítí a kontextové reklamy. Jsou přizpůsobeny vašim preferencím a pomáhají nám měřit účinnost našich reklamních kampaní. Pokud je deaktivujete, bude se vám při procházení internetu i nadále zobrazovat reklama, ale nebude vám přizpůsobená na míru a bude pro vás méně relevantní.


Uložit nastavení
Přijmout vše

Divadlo Archa — tekutý prostor

Divadlo Archa Divadlo Archa Divadlo Archa

Únorová premiéra Kolonizace tvůrčího kolektivu Vosto5 dokázala, že možnosti, jak využít prostor Divadla Archa, nejsou stále vyčerpány. Nejen to, prostor Archy hraje v Kolonizaci hlavní roli a je nositelem příběhu.


Zkuste chodit do Archy každý den a zjistíte, že se ocitnete pokaždé v jiném prostoru. Jinak vypadá velký sál při tanečních představeních Chybění a Simulante Bande, zcela jinak je uspořádán, když přiveze Divadlo Husa na provázku inscenaci Ze života hmyzu. Koncerty Tinderstics a Glena Hansarda promění Archu ve velký rockový klub. O důvodech a smyslu této proměnlivosti si přečtěte v rozhovoru s architektem Ivanem Plickou na stranách našich programových novin


Březen a duben jsou měsíce, kdy se z celého roku nejvíce chodí do divadla. Archa pro vás připravila bohatý a náročný program. Tak bohatý, že se oba sály Archy sotva stačí proměňovat. V dubnu na týden obsadí všechny prostory Archy provázkovský festival Lachende Bestien (Smějící se bestie). Ve svém závěrečném představení z Archy vtrhne přímo do ulic. Ulice však může vstoupit i do Archy. Protagonisty premiérového projektu letošních rezidentů Archa.lab, kteří si říkají Spielraum Kollektiv, jsou pouliční umělci a obyvatelé Starého města pražského, pod jejichž okny hrají. O hraní na ulici krásně mluví i Glen Hansard v rozhovoru s Pavlínou Svatoňovou.


V Arše věříme, že hranice mezi veřejným prostorem a divadelním sálem jsou volně prostupné. V představení vadí-nevadí.cz se například scéna promění v náměstí malého města ve Východních Čechách, kde se denně potkávají Češi, Romové a uprchlíci. Když autentičtí obyvatelé tohoto městečka vstoupí na scénu Archy, vidíme problémy celé naší společnosti jako pod zvětšovacím sklem.


Proměnlivost programu a prostoru Archy bychom mohli přirovnat k tekoucímu proudu. Sociolog Zygmunt Bauman pojmenoval stav společnosti, ve které žijeme, jako tekutou modernitu. Podobně lze označit Archu jako tekutý prostor.


Podle Baumana má moderní společnost nestálé, silně individualizované a globalizované hodnoty. Proměnlivost je jejím základním znakem.
Takové by mělo být i divadlo, které moderní společnosti slouží.
Přijďte zkoumat proměny Archy.

Ondřej Hrab, ředitel